…

Med Texstar blev vi ett team

Ascari är en dröm för alla som älskar racing och integritet. En bana byggd för att upplevas, helt utan störande reklamskyltar. Texstar var på besök år 2013 och fotograferade, då vd Melchor Duran Torga fastnade för Texstars koncept.

Rena färger – svart, grått, rött och vitt – passade Ascari som hand i handske. Och att det gick att få ihop alla verksamheter och tjänster i en tydlig linje var något som Melchor såg möjligheterna i och uppskattade.

Idag har alla – trädgårdsmästare, restaurangpersonal, vakter, mekaniker, servicepersonal, administration och ledning – kläder från Texstar. Det har bidragit till att skapa en stark teamkänsla, när man ser att oavsett roll så finns det en tydlig Ascariidentitet.

– Att vi kan klara att hålla ihop så olika roller och arbetsuppgifter, i ett klimat som går från spansk hetta till bitande vinter är fantastiskt, säger Melchor.

Konceptet fungerar

– För oss är det ett tecken på att vi gör saker rätt. Ascari är ett perfekt exempel på hur Texstars sortiment med fem färger och väldesignade kläder för honom och henne fungerar i verkligheten, säger Mats Ågren, vd på Texstar.

– Att se utvecklingen hur våra produkter faktiskt är en viktig del i helheten är fascinerande, fortsätter Mats.

Ascari fungerar som en klubb och det är inte så enkelt att få komma på besök. Många av världens ledande biltillverkare lanserar sina prestigebilar på Ascari, eftersom möjligheterna att journalister ska få provköra under de bästa tänkbara förhållandena lockar och en viktig del i succén är Ascaris förmåga att leverera ett helgjutet komplett koncept. Vill du veta mer om Ascari och hur det fungerar, besök ascari.net