…

Connect bus väljer Texstar!

Connect bus – ett av Sveriges största bussbolag med ca 700 bussar och 1400 anställda – har i dagarna tecknat avtal med  OJC AB (Oscar Jacobson Corporate AB) gällande arbetskläder och uniformer.

Avtalet, som är värt ca 25 Mkr, är på 5 år och Texstar AB är en av de leverantörer som skall förse Connect bus med snygga, funktionella arbetskläder till mekaniker och annan servicepersonal.

”Texstars affärsidé – att via prioriterade återförsäljare till både killar och tjejer leverera arbetskläder som förädlas i egen regi och skickas direkt till slutförbrukare – var en viktig punkt som OJC tog till sig och som möjliggör snabba och flexibla leveranser. Detta är ett kvitto på att vårt sätt att tänka slutkundsaffär över återförsäljare fungerar och vinner mark”, säger Martin Davidsson, distriktschef på Texstar.

”Texstars kollektion för både killar och tjejer, stora lager samt helhetslösning med tryck, brodyr och distribution var avgörande faktorer i vårt val av leverantör. Vi är glada över Texstars vilja att lösa och förstå utmaningen i behovet till Connect bus och ser fram emot ett bra samarbete”, säger Michael Håkansson, ansvarig säljare på OJC AB.

”Att drivas och utmanas av krävande kunder och hitta smarta, kostnadseffektiva lösningar – det är det vi brinner för och det som gör att vi utvecklas som leverantör och företag! Jag är otroligt stolt och glad över hur detta nu blir verklighet!”, avrundar Mikael Andersson, försäljningschef på Texstar AB.

För mer information kontakta:

Michael Håkansson, OJC AB 070-589 80 85
Martin Davidsson, Texstar AB 070-262 28 24