…
Play

Pressmeddelande:

Texstar i nytt samarbete med Kesko Sverige

Texstar AB blir systemleverantör av personalkläder, profilprodukter samt butiksmaterial till Kesko Sverige

Texstar, som utvecklar, producerar och säljer lätta servicekläder, blir nu systemleverantör till Kesko Sverige och dess dotterbolag K-rauta, K-Bygg, Onninen, HARJUS, Gerdin&Persson samt Ö-vik Låsteknik.

Avtalet innebär att Texstar i en unik webbshopslösning kommer att leverera personalkläder till koncernens anställda, men även i webblösningen hantera beställningar på koncernens profilmaterial och butiksmaterial, detta tillsammans med 2 externa leverantörer.

Texstar fortsätter sin positiva utveckling och fick i dagarna ett nytt förtroende som systemleverantör till Kesko Sverige, ett flerårigt och betydande avtal för det Norrtäljebaserade företaget.

Vi är otroligt stolta och glada att vi i dessa pandemitider vunnit förtroendet att klä upp Kesko’s medarbetare i våra kläder, som är anpassade för deras verksamheter.

”Vi har tillsammans med Kesko dels hittat unika kollektioner för respektive dotterbolag som bygger på förädlade standardplagg, dels byggt beställningsportalen så att den även innefattar två externa produktkategorier. Detta medför samordningsfördelar och säkerställer snabba leveranser. Detta är ett kvitto på att vår långsiktiga satsning och utveckling kring förädling, e-commerce och systemleveranser vinner förtroende,” säger Mikael Andersson, Försäljningschef på Texstar.

”Texstar har på ett mycket proffsigt, snabbt och transparent sätt tagit sig till vår kravspec och förstått vår utmaning i aktuella kategorier. Deras förslag på lösning, deras sortiment och inte minst deras stora engagemang är vi mycket nöjda med och vi ser fram emot ett långvarigt samarbete”, säger Erik Öhlin, COO Kesko Sverige.

Texstar AB har ett konkurrenskraftigt koncept genom egen produktion i Asien och med stort centrallager i Norrtälje, som även inrymmer stor förädlingsavdelning med transfertryck och brodyr, och kan med detta garantera leveranssäkerhet och flexibel produktionen.

För mer info kontakta:

Mikael Andersson, försäljningschef Texstar AB, 0706-10 05 30, mikael.andersson@texstar.se

Erik Öhlin, COO Kesko Sverige, 070-205 43 43, erk.ohlin@kesko.se

Kesko Sverige äger och driver verksamheter inom bygghandel och infrastruktur.

Varumärken på den svenska marknaden är K-Rauta, K-Bygg, Gärdin & Persson, Harjus, Ö-viks låsteknik samt Onninen och MIAB. Kesko finns över hela Sverige, från Storuman i norr till Malmö i söder och har idag cirka 1 600 medarbetare och fortsätter att växa i Sverige.

Kesko Sverige är ett helägt dotterbolag till den finska koncernen K Group som driver dagligvaruhandel, bilhandel samt bygg- och teknisk handel. K Group har ca 43 000 anställda med verksamhet i 8 länder. Alla som arbetar inom Kesko Sverige har ett gemensamt mål: att bli nr 1 i Sverige inom bygg- och infrastruktur och branschens mest attraktiva arbetsgivare.